- Sprawdziliśmy, jak wybudowana konstrukcja zachowuje się pod dużym obciążeniem. Na most wjechało pięć ciężarówek o wadze 35 ton każda. Pojazdy ustawiane były w poszczególnych miejscach obiektu. Kolejnym krokiem będzie analiza pomiarów wykonywanych w trakcie testów – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (most powstaje w ciągu Drogi Krajowej nr 82).
Drogowcy dodają, że roboty budowlane przy moście postępują sprawnie. - Zrealizowaliśmy już 75 proc. zaplanowanych prac. Wykonane są m.in. podpory oraz ustrój nośny, konstrukcja oporowa na dojeździe od strony Łęcznej, a także konstrukcja nawierzchni (warstwa wiążąca i na części obiektu również warstwa ścieralna) oraz kanalizacja deszczowa - wyliczają.
Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2025 roku.
Powstaje on po lewej stronie od obecnego mostu (jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej). Będzie szerszy od dotychczasowego, z siedmiometrową jezdnią, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m. Zbudowane zostaną też ekrany akustyczne.
Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.
źródło: GDDKiA
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.