reklama
reklama

Bogdanka z nową Strategią ESG. Spółka stawia na sprawiedliwą transformację

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: LW Bogdanka

Bogdanka z nową Strategią ESG. Spółka stawia na sprawiedliwą transformację - Zdjęcie główne

foto LW Bogdanka

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łęczyńskieBogdanka zapowiada działania wspierające sprawiedliwą transformację i przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu w regionach pogórniczych. - Nacisk położymy jednak na to, aby proces wydobywczy miał możliwie najmniejszy wpływ na aspekty środowiskowe i nie generował szkód – mówi Bartosz Rożnawski, wiceprezes ds. produkcji.
reklama

Spółka Lubelski Węgiel Bogdanka zaprezentowała Strategię ESG na lata 2025–2030 z perspektywą do 2035 roku. Dokument określa kluczowe cele i działania spółki w zakresie ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej oraz ładu korporacyjnego (ESG – ang. Environmental, Social, Governance), odpowiadając na wyzwania związane z transformacją energetyczną, zmianami regulacyjnymi oraz oczekiwaniami interesariuszy.

Jak informuje spółka, strategia ESG jest elementem zaktualizowanej strategii rozwoju spółki. Powstała po analizie otoczenia regulacyjnego, rynkowego i społecznego oraz serii warsztatów z udziałem kadry kierowniczej i ekspertów.

– Strategia ESG to nie tylko dokument formalny, ale rzeczywiste zobowiązanie wobec naszego otoczenia. Pokazuje, że Bogdanka chce nie tylko przetrwać okres transformacji, ale go aktywnie współtworzyć. Odpowiedzialność i bezwzględne utrzymanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa wobec ludzi i środowiska naturalnego, a także przemyślane inwestycje zapewniające utrzymanie miejsc pracy w regionie. Zakładamy skoordynowaną politykę podnoszenia kwalifikacji górniczych i pozagórniczych, skorelowaną z planami wydobycia oraz transformacji – mówi Zbigniew Stopa, prezes LW Bogdanka.

reklama

Osiem programów – jeden cel

Strategia obejmuje osiem programów strategicznych i 26 inicjatyw operacyjnych powiązanych ze strategią biznesową i wymogami raportowania niefinansowego. Programy dzielą się na środowiskowe („Optymalizacja wpływu infrastruktury”, „Wykorzystane Zasoby”, „Efektywnie dla Klimatu”), społeczne („Najlepsza kadra”, „Bezpieczne miejsce pracy”, „Dobrostan pracowników”) oraz związane z zarządzaniem („Lider zmiany”, „Innowacyjność i rozwój”).

– Nasze podejście łączy stabilność działalności podstawowej z rozwojem nowych kompetencji i projektów, które będą wspierać naszą Grupę i społeczności lokalne przez kolejne dekady. Cele ESG wspierają rozwój przedsiębiorczości na Lubelszczyźnie i tworzenie miejsc pracy w sektorach niskoemisyjnych, co bezpośrednio wynika ze strategii biznesowej – podkreśla Sławomir Krenczyk, wiceprezes ds. rozwoju.

reklama

ESG jako kompas zmian

Nowa strategia odpowiada na rosnące wymagania instytucji finansowych, inwestorów i partnerów, dla których standardy ESG są warunkiem współpracy i dostępu do kapitału. – Transformacja nie oznacza rezygnacji z podstawowej działalności, lecz jej dostosowanie do nowych realiów. Jako producent węgla wciąż odpowiadamy za bezpieczeństwo energetyczne kraju – zaznacza Bartosz Rożnawski, wiceprezes ds. produkcji.

- Nacisk położymy jednak na to, aby proces wydobywczy miał możliwie najmniejszy wpływ na aspekty środowiskowe i nie generował szkód. Z wykorzystaniem najnowszych technologii, doświadczonych praktyków i wiedzy naukowców, z którymi współpracujemy jest to możliwe.

reklama

Odpowiedzialność wobec regionu

Bogdanka zapowiada działania wspierające sprawiedliwą transformację i przeciwdziałające wykluczeniu społecznemu w regionach pogórniczych. Każdy projekt w ramach strategii ma spełniać minimum trzy z ośmiu kryteriów CSR, takich jak poprawa bezpieczeństwa pracy, edukacja interesariuszy czy wolontariat pracowniczy.

– Tak kompleksowe podejście do działań środowiskowych, społecznych i zarządczych ułatwi dostosowanie się do obowiązków związanych z raportowaniem finansowym i niefinansowym, ale też poprawi rezultaty audytów zewnętrznych oraz ratingów, w których jesteśmy analizowani – mówi Artur Wasilewski, wiceprezes ds. ekonomiczno-finansowych. - Obrane, konkretne i ambitne wskaźniki sukcesu ułatwią naszym interesariuszom ocenę skuteczności wdrażania strategii ESG, a nam samym – komunikację wpływu organizacji na otoczenie – kończy   

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo