reklama
reklama

Którędy ma przebiegać obwodnica Łęcznej? Do dalszych prac zarekomendowali wariant społeczny

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Którędy ma przebiegać obwodnica Łęcznej? Do dalszych prac zarekomendowali wariant społeczny - Zdjęcie główne

W czasie spotkania z mieszkańcami we wrześniu ubiegłego roku projektanci informowali, że przy wariancie pierwszym do wyburzenia byłoby 21 budynków, w tym sześć domów. W przypadku wariantu B wyburzone byłyby dwa budynki, w tym jeden mieszkalny, a w przypadku wariantu drugiego (południowego) – dwa budynki gospodarcze i jeden sklep.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łęczyńskieChociaż nie ma jeszcze ostatecznej decyzji co do wyboru trasy, to obecnie prace idą w kierunku wyboru jednego z północnych wariantów przebiegu planowanej obwodnicy naszego miasta.
reklama

Przypomnijmy, że po konsultacjach z mieszkańcami lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaproponował trzy trasy obwodnicy.

Omijanie Łęcznej od północy zakłada wariant 1 i wariant B nazywany społecznym, bo powstał po uwzględnieniu uwag mieszkańców.

Z kolei wariant 2 to propozycja południowego przebiegu obwodnicy.

Obecnie powstaje dokumentacja projektowa inwestycji i w związku z tymi pracami powstał specjalny zespół, który ocenia warianty przebiegu obwodnicy Łęcznej. Jest to tzw. zespół oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.

Posiedzenie tego zespołu odbyło się w październiku. W spotkaniu tym wzięło udział wzięło 58 podmiotów, w tym burmistrz Łęcznej Leszek Włodarski, który na ostatniej sesji rady miejskiej poinformował o najważniejszych ustaleniach zespołu.

reklama

Jak się okazało, część podmiotów wskazało, który wariant rekomenduje.

I tak: wariant 2 (południowy) preferowany jest przez powiat łęczyński, Zarząd Dróg Powiatowych w Łęcznej, Państwową Straż Pożarną w Lublinie i starostę świdnickiego z tzw. własnej inicjatywy.

Z kolei społeczny wariant B jest rekomendowany przez Urząd Marszałkowski, Zarząd Dróg Wojewódzkich, Zespół Lubelskich Parków Krajobrazowych i gminę Łęczna.

- Pozostałe jednostki nie zajęły wyraźnego stanowiska, po prostu zaopiniowały pozytywnie każdy wariant, bez wskazywania, który jest najbardziej optymalny – relacjonował burmistrz Włodarski, który dodał jednak, że każdy wariant był oceniony według kryteriów technicznych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych.

reklama

Największą ilość punktów zdobył wariant B społeczny, na drugim miejscu był wariant 1, a najmniej punktów wariant południowy.

Burmistrz Włodarski poinformował, że zespół zarekomendował do dalszych prac projektowych wariant społeczny, czyli jeden z wariantów północnych jako „najkorzystniejszy według analizy wielokryterialnej oraz ze względu na mniejszy opór społeczności lokalnej wyrażony mniejszą ilością negatywnych wniosków złożonych w trakcie i po akcji informacyjnej oraz znacznie mniejszą ilością budynków przeznaczonych do rozbiórki”.

Jest to rekomendacja całego zespołu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, a protokół podpisał Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.

Ostateczna decyzja co do wariantu przebiegu obwodnicy Łęcznej ma zapaść w pierwszym kwartale 2024 r.

reklama

A sama inwestycja jest częścią Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama