Przypomnijmy, że po konsultacjach z mieszkańcami lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaproponował trzy trasy obwodnicy.
Omijanie Łęcznej od północy zakłada wariant 1 i wariant B nazywany społecznym, bo powstał po uwzględnieniu uwag mieszkańców.
Z kolei wariant 2 to propozycja południowego przebiegu obwodnicy.
Obecnie powstaje dokumentacja projektowa inwestycji i w związku z tymi pracami powstał specjalny zespół, który ocenia warianty przebiegu obwodnicy Łęcznej. Jest to tzw. zespół oceny przedsięwzięć inwestycyjnych.
Posiedzenie tego zespołu odbyło się w październiku. W spotkaniu tym wzięło udział wzięło 58 podmiotów, w tym burmistrz Łęcznej Leszek Włodarski, który na ostatniej sesji rady miejskiej poinformował o najważniejszych ustaleniach zespołu.
Jak się okazało, część podmiotów wskazało, który wariant rekomenduje.
I tak: wariant 2 (południowy) preferowany jest przez powiat łęczyński, Zarząd Dróg Powiatowych w Łęcznej, Państwową Straż Pożarną w Lublinie i starostę świdnickiego z tzw. własnej inicjatywy.
Z kolei społeczny wariant B jest rekomendowany przez Urząd Marszałkowski, Zarząd Dróg Wojewódzkich, Zespół Lubelskich Parków Krajobrazowych i gminę Łęczna.
- Pozostałe jednostki nie zajęły wyraźnego stanowiska, po prostu zaopiniowały pozytywnie każdy wariant, bez wskazywania, który jest najbardziej optymalny – relacjonował burmistrz Włodarski, który dodał jednak, że każdy wariant był oceniony według kryteriów technicznych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych.
Największą ilość punktów zdobył wariant B społeczny, na drugim miejscu był wariant 1, a najmniej punktów wariant południowy.
Burmistrz Włodarski poinformował, że zespół zarekomendował do dalszych prac projektowych wariant społeczny, czyli jeden z wariantów północnych jako „najkorzystniejszy według analizy wielokryterialnej oraz ze względu na mniejszy opór społeczności lokalnej wyrażony mniejszą ilością negatywnych wniosków złożonych w trakcie i po akcji informacyjnej oraz znacznie mniejszą ilością budynków przeznaczonych do rozbiórki”.
Jest to rekomendacja całego zespołu oceny przedsięwzięć inwestycyjnych, a protokół podpisał Mirosław Czech, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA.
Ostateczna decyzja co do wariantu przebiegu obwodnicy Łęcznej ma zapaść w pierwszym kwartale 2024 r.
A sama inwestycja jest częścią Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020 – 2030.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.