W sobotę do łęczyńskiej komendy zgłosił się 45-letni mieszkaniec gminy Milejów, który powiadomił o oszustwie. Z relacji mężczyzny wynikało, że zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował go, że ktoś usiłował wziąć kredyt na jego dane. Następnie polecił zainstalowanie aplikacji AnyDesk. Jest to program umożliwiający zdalną obsługę pulpitu. Po czym podał numer telefonu do działu technicznego banku celem zablokowania tych kredytów.
O INNYCH TEGO TYPU ZDARZENIACH PRZECZYTASZ TUTAJ.
45-latek zadzwonił pod wskazany numer telefonu. Rozmówczynią okazała się kobieta mówiąca charakterystycznym wschodnim akcentem. Krok po kroku instruowała go co ma robić. Mężczyzna zainstalował aplikację mobilną do banku po czym się zalogował. Okazało się, że na jego koncie jest o kilkadziesiąt tysięcy więcej niż powinno być. Te pieniądze kobieta kazała przelać na inne konto.
Kiedy pojawiły się problemy z przelewem poleciła mężczyźnie zadzwonić na infolinię banku sprawdzić czy transakcja powiodła się. Zastrzegła jednak aby w nic nie wtajemniczał pracowników infolinii ponieważ podejrzewają, że jeden z nich jest oszustem. Na szczęście kiedy mężczyzna nawiązał telefoniczny kontakt z pracownikiem infolinii opowiedział o całej sytuacji wówczas dostęp do jego konta został zablokowany.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.