Początek obwodnicy planowany jest w okolicach Kolonii Trębaczów. W ramach inwestycji, obecne skrzyżowanie DK82 z drogą powiatową, prowadzącą w kierunku Ciechanek Łęczyńskich oraz drogą gminną (połączoną od północy z drogą wojewódzką nr 829), będzie zlikwidowane.
Zamiast niego, 500 metrów dalej, jadąc w stronę Łęcznej, wybudowane zostanie rondo. Następnie obwodnica pobiegnie nad drogą wojewódzką nr 829 i przetnie rzekę Wieprz oraz dotrze do drogi wojewódzkiej nr 813. Planowana jest tu budowa ronda.
Dalej trasa pobiegnie w kierunku południowo-wschodnim przez tereny rolnicze w stronę drogi wojewódzkiej nr 820, gdzie także planowane jest rondo. Po przekroczeniu doliny Świnki obwodnica włączy się do istniejącej DK82 około 2,5 km na wschód od centrum Łęcznej.
Co dalej?
"Decyzja środowiskowa jest ważnym krokiem do realizacji inwestycji. Złożenie wniosku kończy fazę analiz poszczególnych wariantów. Decyzji środowiskowej spodziewamy się w tym roku, a jej wydanie zatwierdzi ostateczny przebieg drogi" – podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w komunikacie."W kolejnym etapie przygotowania inwestycji, po uzyskaniu decyzji środowiskowej i doszczegółowieniu dokumentacji technicznej, ogłosimy przetarg na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie Projektuj i buduj" - dodają drogowcy.
Realizacja tej trasy, przewidziana w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, pozwoli odciążyć centrum Łęcznej od ruchu tranzytowego.
Istniejąca DK82 prowadzi od węzła Lublin-Tatary na obwodnicy Lublina przez Łęczną i Cyców do Włodawy.
To także szlak na Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie, który jest szczególnie mocno obciążony ruchem w okresie wakacyjnym.
Trasa pełni funkcję nie tylko drogi regionalnej, ale również łączącej wschodnie obszary Polski z centrum kraju. Projektowana droga będzie drogą jednojezdniową w klasie technicznej GP (główna ruchu przyspieszonego) o nośności 11,5 ton/oś.
Były trzy warianty
Prace przygotowawcze, nad obwodnicą rozpoczęły się w 2021 r. Rozważano trzy warianty obwodnicy – dwa północne i jeden południowy. W 2022 r. odbyły się spotkania z mieszkańcami i przeanalizowano ich uwagi.Po konsultacjach opracowano dwa warianty społeczne - A i B. Wariant A odrzucono ze względu na obszar zabytkowy. Wariant B (6,1 km, północ DK82) uzyskał pozytywną opinię burmistrza Łęcznej i konserwatora zabytków, więc został rekomendowany do decyzji środowiskowej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.