Opracowywane studium, finansowane przez Unię Europejską, ma przygotować grunt pod modernizację fragmentu linii kolejowej nr 7, co w przyszłości pozwoli na skrócenie czasu przejazdu i zwiększenie przepustowości zarówno przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Zakres prac obejmuje analizę techniczną, koszty inwestycji oraz interoperacyjność systemów polskich i ukraińskich, w tym udoskonalenie procedur granicznych, takich jak kontrole celne, fitosanitarne czy techniczne.
Podczas spotkania mieszkańcy mogą spodziewać się prezentacji aktualnego stanu prac nad studium wykonalności wraz z harmonogramem na kolejne lata. Ważnym elementem dyskusji będzie integracja systemów kolejowych Polski i Ukrainy, która obejmie zarówno dostosowanie infrastruktury torowej, jak i kwestie związane z taborem. Nie zabraknie także rozmów o funkcjonowaniu przejścia granicznego, gdzie kluczową rolę odgrywa koordynacja kontroli celnych, weterynaryjnych czy technicznych. Prawdopodobne są również pytania dotyczące potencjalnych wyzwań eksploatacyjnych, wpływu na środowisko, a także obaw związanych z bezpieczeństwem i przebudową infrastruktury. Organizatorzy zapowiedzieli, że celem konsultacji jest nie tylko przekazanie informacji, lecz także uzyskanie opinii i uwag od mieszkańców.
Linia kolejowa nr 7, łącząca Lublin z Dorohuskiem, stanowi część międzynarodowego korytarza transportowego sieci TEN-T i jest jednym z najważniejszych połączeń między portami nad Bałtykiem a granicą ukraińską. Jej znaczenie wzrosło szczególnie w ostatnich latach, kiedy w kontekście odbudowy Ukrainy i wzmocnienia wymiany handlowej między Unią Europejską a jej wschodnim sąsiadem, priorytetem stało się usprawnienie transportu kolejowego. Modernizacja tej trasy ma zapewnić sprawniejsze przewozy towarowe i pasażerskie oraz ułatwić logistykę transgraniczną w regionie o kluczowym znaczeniu geopolitycznym.
Spotkanie w Milejowie może być pierwszym etapem szeroko zakrojonych konsultacji, które w kolejnych latach przybliżą mieszkańców do modernizacji jednego z najważniejszych korytarzy transportowych wschodniej Polski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.