W czasie budowy nowej przeprawy zmotoryzowani będą mogli nadal korzystać z obecnego mostu, jednak muszą liczyć się z okresowym ruchem wahadłowym, który będzie wprowadzany m.in. w czasie przejazdu ciężkiego sprzętu. Po wybudowaniu nowej przeprawy istniejący most zostanie rozebrany (powstał w 1966 r. i jest w złym stanie, a jego dalsze użytkowanie wymagałoby wprowadzenia ograniczeń tonażu).
Przypomnijmy, że z tą inwestycją było trochę zawirowań, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pierwszy przetarg na budowę nowego mostu na Wieprzu w Łęcznej ogłosiła już we wrześniu 2021 r., ale firma Budimex, która wygrała przetarg, odstąpiła od podpisania umowy z powodu wzrostu cen materiałów spowodowanego wojną na Ukrainie. Kolejne zamówienie na tę inwestycję drogowcy ogłosili pod koniec 2022 r., a wiosną 2023 r. informowali o wyborze wykonawcy. Nowy most za ok. 49,1 mln zł zbuduje firma Primost Południe z Będzina w woj. śląskim.
Powstanie on po lewej stronie od obecnego mostu (jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej). Będzie szerszy od dotychczasowego, z siedmiometrową jezdnią, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m. Zbudowane zostaną też ekrany akustyczne.
Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.
Zakończenie prac planowane jest na koniec 2025 r.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.