Policjanci z łęczyńskiej komendy przyjęli zgłoszenie dotyczące oszustwa za pośrednictwem popularnego portalu internetowego.
- 40-latka wystawiła na sprzedaż artykuły niemowlęce. Po omówieniu warunków sprzedaży, kobieta otrzymała wiadomość sms z podanym linkiem do sfinalizowania transakcji. 40-latka kliknęła w link, po czym została przekierowana na stronę do logowania do bankowości internetowej, gdzie napotkała na małe problemy - informuje młodszy aspirant Izabela Zięba z KPP w Łęcznej.
Kolejno dostawała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika OLX. Poformował ją o problemach technicznych związanych z bankowością internetową i zaoferował swoją pomoc.
- W celu zweryfikowania tożsamości, a następnie płatności poprosił o podanie kodu Blik. Niestety kobieta kilkukrotnie podała wygenerowany kod Blik, po czym połączenie telefoniczne z rzekomym konsultantem zostało przerwane. Finalnie kobieta zamiast otrzymać płatność 20 złotych, straciła 9 tysięcy złotych - dodaje młodszy aspirant Izabela Zięba.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.