reklama
reklama

Nowy most w Łęcznej w drugiej połowie 2025 r.

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łęczyńskieBudowa mostu na rzece Wieprz w Łęcznej trwa od roku. Kierowcy jadący z naszego miasta w stronę Lublina widzą już zaczątki nowek przeprawy.
reklama

- Wykonano podpory mostu, zbrojenie ustroju nośnego, w najbliższym czasie rozpocznie się betonowanie płyty ustroju nośnego. Wykonano mur oporowy od strony Łęcznej. Do wykonania pozostają roboty z branży drogowej oraz wyposażenie mostu – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak wylicza w najbliższych miesiącach wykonane zostanie wyposażenie mostu (izolacja, warstwa wiążąca, balustrady, bariery, odwodnienie, dylatacje), a także droga dojazdowa od strony Lublina. Wykończony zostanie mur oporowy, a także prowadzone będą roboty związane z wykonaniem sieci teletechnicznej i elektrycznej.

- Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie przyszłego roku – dodaje Łukasz Minkiewicz.

Most za niemal 50 milionów

Przypomnijmy, że z tą inwestycją było trochę zawirowań, bo Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pierwszy przetarg na budowę nowego mostu na Wieprzu w Łęcznej ogłosiła już we wrześniu 2021 r., ale firma Budimex, która wygrała przetarg, odstąpiła od podpisania umowy z powodu wzrostu cen materiałów spowodowanego wojną na Ukrainie.

Kolejne zamówienie na tę inwestycję drogowcy ogłosili pod koniec 2022 r., a wiosną 2023 r. informowali o wyborze wykonawcy. Nowy most za ok. 49,1 mln zł zbuduje firma Primost Południe z Będzina w woj. śląskim.

Powstanie on po lewej stronie od obecnego mostu (jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej). Będzie szerszy od dotychczasowego, z siedmiometrową jezdnią, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m. Zbudowane zostaną też ekrany akustyczne. 

Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.

Przypomnijmy, że jednocześnie GDDKiA przygotowuje dokumentację projektową obwodnicy Łęcznej.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama