W części budynku Urzędu Gminy Milejów obejmującym 200 mkw trwają prace adaptacyjne, które dostosowują pomieszczenia na potrzeby policji. Zgodnie z porozumieniem wójta zawartym z komendantem wojewódzkim, w tym miejscu zostanie odtworzony posterunek. Policjanci będą działali w dziewięciotysięcznej gminie.
Zadania podzielono tak: gmina budynek remontuje (już rok temu został ocieplony) i udostępni pomieszczenia, a policja wykona systemy łącznościowe. Projekt przebudowy realizowany przez gminę również musiała zaakceptować komenda wojewódzka. – Nasze prace skończymy pod koniec grudnia – zapewnia wójt Tomasz Suryś.
Jeszcze nie wiadomo dokładnie, kiedy wprowadzą się tutaj policjanci. Nieoficjalnie mówi się, że trafi tu siedmiu funkcjonariuszy z łęczyńskiej komendy.
800 podpisów za posterunkiem
- Dopiero po ukończeniu prac polegających na adaptacji pomieszczeń na potrzeby posterunku, doposażymy jednostkę w sprzęt łączności i informatyki. Gdy inwestycja zostanie zakończona, poinformujemy o terminie otwarcia i stanie etatowym – mówi rzecznik prasowy komendy wojewódzkiej kom. Andrzej Fijołek.
Przypomnijmy, że posterunek w Milejowie funkcjonował do końca 2009 r. Na jednej z ubiegłorocznych sesji radni przyjęli uchwałę w sprawie odtworzenia przystanku.
W uzasadnieniu do uchwały czytaliśmy m.in., że kiedy posterunek istniał, mieszkańcy czuli się bezpieczniej, a po jego likwidacji "zwiększyła się przestępczość, nasiliła się patologia społeczna, trudność uzyskania pomocy policji w codziennych zakłóceniach porządku publicznego ze względu na dużą odległość siedziby Komendy Powiatowej Policji, która jest w Łęcznej".
Pod petycją za przywróceniem posterunku podpisało się wówczas 800 mieszkańców.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.