Do łęczyńskich policjantów zgłosiła się 51-letnia mieszkanka gminy Cyców. Powiadomiła o próbie oszustwa metodą ,,na pracownika banku”.
- Z jej relacji wynikało, że skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna o wschodnim akcencie podający się za pracownika banku amerykańskiego. Poinformował, że na koncie na platformie inwestycyjnej ma zgromadzone środki, które może wypłacić. Kobieta pomimo tego, że nie miała założonego żadnego konta inwestycyjnego dała namówić się oszustowi na zainstalowanie na komputerze aplikacji AnyDesk służącej do przejęcia kontroli nad jej urządzeniem. Następnie zalogowała się na konto bankowe i miała oczekiwać na przelew. Wówczas mężczyzna poinformował ją, że przelew został przekierowany na konto do innego banku. Dlatego zalogowała się na kolejne swoje konto - opisuje aspirant sztabowy Magdalena Krasna z KPP w Łęcznej.
W ten sposób dała dostęp oszustowi do swoich dwóch kont bankowych. Cały ten proceder przerwał czujny pracownik jednego z banków. Zaniepokojony działaniami na koncie klientki zadzwonił do kobiety. Natychmiast zablokował wychodzący z jej konta przelew na blisko 10000 złotych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.