41-letnia mieszkanka gminy Cyców odebrała telefon o zagrożonych pieniądzach na rachunku bankowym.
- Kobieta otrzymała połączenie telefoniczne, w którym oszust podszył się pod pracownika banku. Dodatkowo wiarogodność połączenia podnosił fakt, iż na telefonie kobiety pojawiła się nazwa banku, w którym miała założony rachunek. Podczas konwersacji 41-latka została poinformowana, że ktoś mógł wziąć w jej imieniu kredyt. W związku z powyższym konieczna jest weryfikacja i zaproponował przełączenie do działu obsługi technicznej konta - informuje młodszy aspirant Izabela Zięba z KPP w w Łęcznej.
Kolejno z kobietą połączył się inny mężczyzna. Polecił zainstalowanie aplikacji służącej do konwersacji na czacie. Następnie poinstruował ją, aby zalogowała się do bankowości internetowej i zwiększyła limit wypłat internetowych, za pośrednictwem kodu BLIK oraz na karcie bankomatowej.
- Oszust przez cały czas wywierał presję na swojej rozmówczyni, wmawiając jej jednocześnie, że wypłynęły dane konta bankowego jej oraz jej męża i ktoś może w ich imieniu zaciągnąć kredyt. Finalnie rzekomy pracownik banku polecił przelanie pieniędzy na „bezpieczne” konto, co doprowadziło do straty pieniędzy w wysokości 8 tysięcy złotych - dodaje młodszy aspirant Izabela Zięba.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.