- Mieszkańcy mi mówią: takie potężne pieniądze wydajecie wójcie na oświatę, a efektów brak - kontynuuje Wiesław Pikuła. - Temat nie jest nowy. Jak było gimnazjum, słyszałem, że poziom obniża napływ słabych uczniów z małych wiejskich szkół. Gimnazjum już nie ma, małe wiejskie szkoły wypadają lepiej, a wyniki Zespołu jak były słabe, tak są.
ZNP ma zupełnie inne zdanie
Chodzi o Zespół Szkół z oddziałami integracyjnymi w Cycowie.
- Jak jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? - pytał na ostatniej sesji Rady Gminy wójt Wiesław Pikuła po odczytaniu pozytywnej opinii Zarządu Oddziału ZNP w Cycowie na temat placówki, którą gmina postanowiła rozwiązać. Nie zlikwidować - podkreślał wójt - lecz rozdzielić na szkołę podstawową i przedszkole, czyli dwa osobne byty z dwiema dyrekcjami.
ZNP w Cycowie "jako lokalna organizacja związkowa, znająca z autopsji pracę Zespołu Szkół" nie zgodził się na rozdzielenie i negatywnie zaopiniował projekt uchwały RG w tej sprawie. Podkreślił kwalifikacje i wielkie doświadczenie zawodowe kadry kierowniczej. Przypomniał, że zespół zatrudnia 81 nauczycieli i - co zaakcentował wójt, czytając stanowisko związku - 32 pracowników administracji i obsługi.
Związek argumentował: "w ramach jednego zespołu możliwe jest przechodzenie kadry pedagogicznej oraz pracowników niepedagogicznych pomiędzy jednostkami bez konieczności zmiany ich umów o pracę. (...) W przypadku wielu nauczycieli pełen etat gwarantuje im przydział godzin zarówno w szkole podstawowej, jak i przedszkolu. W sytuacji rozdzielenia placówek nauczyciele będą zmuszeni do zmiany zatrudnienia na dwie umowy o niepełnym wymiarze godzin".
(...)
POZOSTAŁO 80 PROC. TEKSTU
Więcej w papierowym i elektronicznym wydaniu "Wspólnoty Łęczyńskiej" - LINK
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.