Stanie się to możliwe dzięki Projektowi „Informatyzacja oraz wdrażanie e-usług w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Łęcznej”. Jego bezpośrednim celem jest zapewnienie pacjentom szpitala dostępu do wysokiej jakości usług publicznych świadczonych droga elektroniczną.
Projekt, którego szpital zaczyna realizację finansowany jest ze środków unijnych. Wartość projektu wynosi 3.236145 zł, z czego dofinansowanie to 2.749677 zł. Pieniądze przeznaczone są na instalację, konfigurację i uruchomienie infrastruktury sprzętowej oraz oprogramowania i przeprowadzenia testów bezpieczeństwa.
Efektem tych działań będzie wprowadzenie e-usług w szpitalu w Łęcznej. Usprawni to obsługę pacjentów na etapie rejestracji, odbioru wyników badań, korzystania z dokumentacji medycznej.
Co konkretnie zyska pacjent?
E-rejestracja umożliwi pacjentom (za pomocą odpowiedniego formularza) samodzielną rejestrację lub/i zmianę terminu wizyty on-line do wybranej poradni.
E-badanie to e-usługa umożliwiająca przeglądanie wyników badań diagnostycznych pacjenta, przechowywanych w systemie medycznym placówki.
E-powiadomienia to usługa automatycznego powiadamiania pacjenta o następujących zdarzeniach:
- dostępności wyników badań
- zmiany godzin/terminu wizyty
- przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty
Powiadomienia przesyłane będą za pomocą wiadomości e-mail i /lub sms w zależności od preferencji użytkownika.
E-dokumentacja to usługa umożliwiająca pobieranie i przeglądanie dokumentacji medycznej pacjenta przechowywanej w systemie medycznym placówki. Dokumentacja będzie dostępna po zalogowaniu się na profilu pacjenta.
E-kolejka to usługa umożliwiająca sprawdzenie czasu oczekiwania i miejsca w kolejce do wybranego lekarza w poradni.
E-archiwum umożliwi pacjentowi dostęp do pełnej dokumentacji medycznej, w tym archiwalnej, zeskanowanej papierowej dokumentacji medycznej sporządzonej przed okresem wprowadzenia dokumentacji elektronicznej, zawierającej m.in. historię choroby, archiwalne wyniki badań diagnostycznych, karty zabiegowe, oświadczenia i skierowania.
Realizacja projektu potrwa do połowy 2019 r., co oznacza, że za niespełna rok pacjenci uzyskają pełny dostęp do e-usług w SP ZOZ w Łęcznej.