reklama

Jakie wnioski z audytu w PGKiM

Opublikowano:
Autor:

Jakie wnioski z audytu w PGKiM - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościNiektóre działalności PGKiM były nierentowne, a regulamin wynagrodzeń mało motywacyjny - m.in. takie są wnioski z audytu przeprowadzonego w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Łęcznej. 

W wydaniu "Wspólnoty Łęczyńskiej" z 7 kwietnia i na „Tubie Łęcznej” publikowaliśmy pytania naszego Czytelnika Artura Michalskiego zadane burmistrzowi Łęcznej Leszkowi Włodarskiemu. Jedno z nich brzmiało: - Dlaczego Pan burmistrz nie przeprowadził audytu w PGKiM?

- Audyt został przeprowadzony zaraz po wyborze nowego prezesa PGKiM w Łęcznej – odpowiedział Leszek Włodarski. Poprosiliśmy go więc o wnioski z tego audytu.

Oto wnioski z audytu, które przesłał nam burmistrz Leszek Włodarski:

„Przeprowadzona analiza wyników PGKiM w Łęcznej za rok 2018 wskazywała na brak rentowności niektórych działalności spółki, wysokie koszty działalności pomocniczej realizowanej przez wyodrębnione komórki, a obciążające wszystkie działy Spółki oraz względnie wysokie koszty ogólnozakładowe. Audyt wskazał na potrzebę przekierowania części środków inwestycyjnych Spółki z przeznaczenia ogólnobudowlanego i remontowego w stronę majątku związanego z podstawową działalnością i profilem branżowym Spółki. Wskazano konieczność zmiany wewnętrznych uregulowań dotyczących wynagrodzeń obowiązujących w Spółce w celu uzyskania bardziej motywacyjnego charakteru systemu wynagradzania.

Wynikiem audytu było wdrożenie rozwiązań organizacyjnych pozwalających ograniczyć koszty ogólnozakładowe i poprawić rentowność spółki. Zmniejszono ilość komórek organizacyjnych Spółki i poszerzono ich kompetencje dzięki czemu obniżono zatrudnienie w Spółce przy utrzymaniu pełnego zakresu realizowanych przez nią zadań.

W zakresie współpracy Spółki przy realizacji indywidualnych przedsięwzięć w zakresie rozbudowy sieci wodno-kanalizacyjnej audyt wykazał potrzebę rewizji i uelastycznienia zasad przejmowania urządzeń wod.-kan. wybudowanych przez indywidualnych inwestorów.

W wyniku audytu postanowiono również dokonać weryfikacji i aktualizacji zakresu rzeczowego Projektu „Dostosowanie Zakładów Zagospodarowania Odpadów w województwie  lubelskim do wymagań dla RIPOK” w kierunku jego optymalizacji względem potrzeb Spółki. Podjęto działania w kierunku pozyskania preferencyjnego finansowania zewnętrznego na zakup sprzętu niezbędnego w podstawowej działalności statutowej Spółki.”

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE