reklama

Zwiększ popularność swojego sklepu internetowego

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zwiększ popularność swojego sklepu internetowego - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościZwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym to nadrzędny cel każdego przedsiębiorcy, który prowadzi handel online.

Nie jest to proste, zwłaszcza w nasyconych branżach, gdzie konkurencja jest wyjątkowo duża. Jeśli zatem chcesz wypromować swój sklep internetowy i pozyskać nowych Klientów, warto skorzystać z pozycjonowania. Pamiętaj, że nie ma uniwersalnego sposobu na uzyskanie popularności – musisz znaleźć swój własny.

Przekonaj się, jak przemyślane działania SEO wspierają Twój biznes

Coraz więcej właścicieli sklepów online wie, jak ważna jest obecność w czołówce wyników wyszukiwania. Są świadomi, że sprzedaż zwiększy się tylko wówczas, gdy jak największa liczba potencjalnych Klientów dowie się o istnieniu sklepu. Warto wiedzieć, że internauci, otwierając wyszukiwarkę, zwykle wiedzą już, czego szukają – próbują zatem znaleźć ofertę, która najlepiej będzie odpowiadała ich wymaganiom. W tym celu gruntownej analizie poddają tylko kilka lub kilkanaście pierwszych wyników, a następnie... zmieniają słowa kluczowe albo w ogóle rezygnują z wyszukiwania. Nic zatem dziwnego, że każdy z Twoich konkurentów chce znaleźć się jak najwyżej w rankingu Google. Twoim zadaniem jest ich pokonać – i tutaj właśnie do gry wchodzi pozycjonowanie. Teoretycznie istnieje możliwość samodzielnej wspinaczki po czołowe pozycje, ale lepszym rozwiązaniem jest współpraca z agencją. Specjaliści nie tylko posiadają konieczne umiejętności i doświadczenie, ale także na bieżąco śledzą zmieniające się ciągle wymagania wyszukiwarki Google.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

Oprócz pozycjonowania właściciel sklepów często decydują się na uruchomienie kampanii reklamowej Google Ads. Jeśli odpowiednio ją przygotujesz, wygeneruje zysk – a o to przecież chodzi. Do niezaprzeczalnych zalet płatnych reklam w wyszukiwarce należy zwiększenie liczby konwersji, wzrost widoczności strony i rozpoznawalności marki w internecie, a co za tym idzie, większa ilość udanych transakcji. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania pomoże Ci dotrzeć do użytkowników, którzy szukają takich produktów, jakie masz w ofercie.

Przygotuj dobrze stronę, a zostawisz swoich konkurentów w tyle

Zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie, dobrze jest poznać najważniejsze czynniki, jakie mają wpływ na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie. Pierwszy z nich to responsywna strona internetowa, czyli dopasowana do rozmiarów i właściwości wyświetlaczy – zarówno stacjonarnych monitorów, jak i mobilnych urządzeń. Dlaczego to takie ważne? Twoi potencjalni Klienci coraz częściej szukają interesujących ich informacji za pomocą smartfona czy tabletu. Jeżeli strona będzie zbyt długo się ładować albo okaże się nieczytelna, szybko ją opuszczą i... po prostu pójdą do konkurencji. Kolejny czynnik to marketing szeptany. Użytkownicy lubią opierać się na opiniach innych ludzi, a także korzystać z doświadczenia ekspertów w danej dziedzinie. Współpracując z profesjonalną agencją marketingową, masz szansę opublikować informacje o swoim sklepie na portalach branżowych, serwisach informacyjnych, blogach i stronach internetowych. Wszystko to w formie nienachalnej reklamy, artykułów poradnikowych i ciekawostek. Jeszcze przed uruchomieniem kampanii opłaca się dowiedzieć, czy Twoja witryna przyciąga do siebie ludzi. Jeżeli bowiem zainwestujesz w publikacje zewnętrzne, a strona nie będzie dopracowana, potencjalni Klienci długo na niej nie zostaną. Dobrym ruchem jest przeprowadzenie analizy zachowań Klienta i sprawdzenie aspektów technicznych witryny. Pomogą Ci w tym eksperci, którzy dołożą starań, aby Twoja strona stała się przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google indeksujących ją na konkretnych miejscach w wyszukiwarce.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE