reklama
reklama

Drogowcy muszą szukać nowego wykonawcy mostu w Łęcznej

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Drogowcy muszą szukać nowego wykonawcy mostu w Łęcznej - Zdjęcie główne

foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łęczyńskieFirma Budimex, która wygrała przetarg nie chce jednak budować mostu na drodze krajowej nr 82 w Łęcznej.
reklama

Chodzi o przeprawę, którą pokonujemy jadąc do Lublina.

- Ponownie przystępujemy do badania i oceny ofert złożonych w przetargu na budowę nowego mostu w Łęcznej w ciągu drogi krajowej nr 82. Pierwotnie wybrany w postępowaniu wykonawca nie zdecydował się na podpisanie umowy – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Przypomnijmy, że w przetargu ogłoszonym we wrześniu ubiegłego roku wpłynęło 11 ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.), długość gwarancji jakości (20 proc.). Najkorzystniejszą ofertę za kwotę ok. 36,6 mln zł złożyła firma Budimex. Wartość oferty stanowiła ok. 84,7 proc. budżetu GDDKiA przeznaczonego na tę inwestycję.

reklama

Prace miały ruszyć jeszcze w tym roku. - W kwietniu wykonawca odstąpił jednak od podpisania umowy. Niezwłocznie przystąpiliśmy do ponownego badania i oceny ofert, w ramach tego samego przetargu – poinformowała GDDKiA.

- W kwocie, którą możemy przeznaczyć na realizację inwestycji (43,2 mln zł), zmieściło się w sumie siedem ofert – dodają drogowcy.

reklama

Nowa przeprawa nad rzeką Wieprz powstanie obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku i będącego już w złym stanie technicznym. Most zostanie wybudowany po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego. Jezdnia będzie mieć siedem metrów szerokości, a po obu stronach powstaną półmetrowe opaski bezpieczeństwa oraz ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

Nowy obiekt będzie też miał lepsze parametry użytkowe. Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton. Dzięki budowie w nowej lokalizacji, zmniejszy się też liczba kolizji z istniejącymi sieciami kanalizacyjnymi i wodociągowymi w trakcie prowadzenia prac, a oś drogi oddali się od zabudowy mieszkalnej.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama