reklama
reklama

Dziesięciu chętnych do budowy mostu w Łęcznej

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: GDDKiA

Dziesięciu chętnych do budowy mostu w Łęcznej - Zdjęcie główne

foto GDDKiA

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje łęczyńskieW drugim podejściu drogowcy znacznie zwiększyli budżet na tę inwestycję. W zarezerwowanej kwocie mieszczą się wszystkie oferty, więc jest duża szansa, że roboty ruszą jeszcze w tym roku.
reklama

Chodzi o most, którym wyjeżdżamy z Łęcznej do Lublina. Powstała w 1966 roku i jest już w złym stanie. Dlatego drogowscy postanowili, że będzie zbudzony, a obok niego powstanie nowa przeprawa. 

Drugie podejście

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pierwszy przetarg na budowę nowego mostu na Wieprzu w Łęcznej ogłosiła we wrześniu 2021 r.

Wygrała go firma Budimex, która zaoferowała wówczas wykonanie prac za 36,65 mln zł. Jednak nieoczekiwanie nie zgodziła się na podpisanie umowy z powodu bardzo dużego wzrostu cen materiałów budowlanych spowodowanego wojną na Ukrainie.

reklama

- W br. ceny stali, ropy, aluminium, asfaltów wzrosły w ciągu miesiąca ok. 80 procent. Od roku 2020 ceny wyrobów stalowych o 270 procent, asfaltu o 95, aluminium o blisko 200 procent – wyliczał wówczas Michał Wrzosek, rzecznik Budimeksu.

W tej sytuacji drogowcy, zgodnie z prawem, spytali inne firmy, czy zechcą wykonać prace, ale żadna nie chciała tego zrobić za kwoty zaoferowane w przetargu, dlatego trzeba go było unieważnić.

Chcą dużo więcej

Drugi przetarg drogowcy ogłosili 20 grudnia 2022 r. Tym razem GDDKiA zwiększyła budżet na tę inwestycję, do nieco ponad 73 mln zł.

Do przetargu zgłosiło się dziesięć firm, a najtańsze oferty złożyły: Primost Południe (49,1 mln zł), Intop Warszawa (49,1 mln zł), konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG - 51,1 mln zł, Budimex (52,9 mln zł).

reklama

- Wszystkie oferty będziemy teraz sprawdzać, po to by wybrać najkorzystniejszą z nich. Przy wyborze wykonawcy weźmiemy pod uwagę cenę (60 proc.), doświadczenie kierownika budowy (20 proc.) oraz deklarowany okres udzielonej gwarancji na całość inwestycji (20 proc) - informują drogowcy.

Prace mają ruszyć w tym roku

- Planujemy, że prace budowlane ruszą w tym roku na podstawie wydanej przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) - zapowiadają.

A nowy most powstanie obok tego istniejącego - po lewej stronie, jadąc od strony Lublina. Będzie szerszy od dotychczasowego - siedem metrów szerokości jezdni plus półmetrowe opaski bezpieczeństwa i ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 metra.

reklama

Konstrukcja mostu będzie przystosowana do obciążeń do 50 ton.

Oferty wykonawców:  

- Primost Południe - 49 107 381,85 zł

- Intop Warszawa - 49 179 323,52 zł

- konsorcjum Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o. (lider) i Swietelsky AG (partner) - 51 180 787,20 zł

- Budimex - 52 990 044,84 zł

- B4 - 53 485 127,21 zł

- konsorcjum Roverpol (lider) i Rover Infraestructuras (partner) - 54 931 800,00 zł

- Porr - 55 953 503,02 zł

- konsorcjum Mostostal Kielce (lider) i Wolmost (partner) - 56 944 778,84 zł

- Strabag - 61 100 971,17 zł

- Mosty Łódź - 61 365 479,76 zł

Budżet GDDKiA: 73 025 500 zł

 



 



 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama