Reklama

Reklama

Uwierzył fałszywemu "brokerowi". Stracił 10 tys. zł

Opublikowano: pt, 14 sty 2022 12:42
Autor: | Zdjęcie: zdjęcie ilustracyjne - Pixabay

Uwierzył fałszywemu "brokerowi". Stracił 10 tys. zł - Zdjęcie główne

foto zdjęcie ilustracyjne - Pixabay

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Informacje łęczyńskie Blisko 10 tysięcy złotych stracił 68-letni mieszkaniec gminy Spiczyn, który chcąc zainwestować w akcje firmy padł ofiarą oszustów. Rzekomemu przedstawicielowi firmy brokerskiej podczas rozmowy telefonicznej podał dane swojej karty płatniczej. Z kolei 42- letnia mieszkanka gminy Cyców która chciała sprzedać fotelik samochodowy, została okradziona z blisko 5 tys. zł.

Reklama

Wczoraj do policjantów z łęczyńskiej jednostki zgłosiło się dwoje mieszkańców powiatu, którzy niezależnie od siebie padli ofiarą internetowych oszustów.

68- letni mieszkańca gminy Spiczyn przeglądając internet zauważył reklamę dotyczącą korzystnej inwestycji w akcje pewnej firmy. Skuszony ofertą wypełnił znajdujący się tam formularz wpisując swoje dane osobowe, numer telefonu oraz adres e-mail. Po kilku godzinach zadzwonił do niego mężczyzna podający się za przedstawiciela firmy brokerskiej. Poinformował 68-latka o konieczności wykonania przelewu na konto inwestycyjne. Mężczyzna za pośrednictwem blika przelał 900 zł.

- Po zakończonej rozmowie skontaktował się z nim kolejny ,,broker” proponując pomnożenie zysków. Skuszony obietnicą szybkiego zarobku podał oszustowi numer i kod CVV karty bankomatowej. Jak się potem okazało, z jego konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie ponad 8 tysięcy złotych. Łącznie mężczyzna stracił blisko 10 tys. złotych - informuje st. asp. Magdalena Krasna, rzeczniczka policji w Łęcznej. 

Z kolei 42- letnia mieszkanka gminy Cyców wystawiła w internecie do sprzedaży fotelik samochodowy za 150 zł. Za pośrednictwem e-maila otrzymała wiadomość, że fotelik został sprzedany. Do tej informacji dołączony był link, w który kobieta weszła. Następnie została przekierowana na stronę swojego banku.

- Kiedy nie mogła się zalogować ponownie zainstalowała na telefon aplikację do konta bankowego. Wówczas okazało się, że z jej konta zniknęło blisko 5 tys. zł - informuje st. asp. Krasna. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.