Drogi te znalazły się wśród przedsięwzięć o priorytetowym znaczeniu w Regionalnym Programie Operacyjnym na lata 2014-2020. – W nowej perspektywie finansowej nie ma rezerwowej listy. Oznacza to, że wszystkie inwestycje zostaną na pewno zrealizowane – zapewnia Krzysztof Bojarski, radny województwa lubelskiego.
Najpierw jednak trzeba zaktualizować przedawnione dokumentacje projektowe dla wszystkich dróg. – W tegorocznym budżecie zarezerwujemy 1 mln zł na dokumentację projektową potrzebną do remontu odcinka drogi nr 829. Poprzedni projekt był nie do zrealizowania, bo zakładał budowę ścieżek rowerowych i chodników na całej trasie. Nowy plan będzie racjonalny, koszty zostaną ograniczone m. in. dzięki temu, że ścieżki i chodniki powstaną tylko przy skupiskach ludzkich – tłumaczy Bojarski.
Remont 18-kilometrowego odcinka drogi nr 829 na trasie Łęczna-Biskupice ma zakończyć się w grudniu 2018 roku (koszt 26 mln zł, unijna dotacja 22,1 mln zł), a na trasie Kijany-Łęczna (7 km) równo dwa lata później (25 mln zł, wkład unii 21,25 mln zł).
Dłuższa ścieżka rowerowa powstanie za to na drodze nr 820, którą jeździmy z Łęcznej do Sosnowicy (odcinek o długości 28,5 km). Co roku podróżuje nią kilkadziesiąt tysięcy turystów odpoczywających na Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim.
Zakończenie remontu tej drogi planowane jest w odległym terminie, bo na koniec grudnia 2021 roku. Koszt inwestycji wyniesie 122 mln zł, z czego 103,7 mln zł będą stanowiły środki unijne.